Activitats Secció de Senderisme

i Alta Muntanya.

Relació d’activitats organitzades pel Centre Alpí i d’activitats dutes a terme per grups de socis i sòcies que, de forma particular, decideixen ajuntar-se per a gaudir de la natura i les muntanyes.

<< Per ampliar algunes de les imatges fes click a sobre >>

19-Novembre-2017 Puigsacalm.

Aquest mes toca una clàssica, pujar al Puigmal des de la Collada de Bracons. El nostre grup està format per 13 excursionistes, però avui ens ajuntem un munt de gent en el coll compartit per Osona i la Garrotxa. Molts grups han decidit aprofitar una jornada solellada per a gaudir dels boscos i les vistes d’aquestes serres. Boscos i prats en porten dels 1.132 mts. de la collada als 1.514 mts. del cim del Puigsacalm, on tenim magnífiques vistes de la Garrotxa, el Collsacabra i el Pirineu.

Recorregut: Collada de Bracons - Collada de Sant Bartomeu - Font Tornadissa - Puigsacalm.

14-Octubre-2017 Caminada Festa de la Cervesa.

16 excursionistes en hem aplegat a Pardines per a fer aquesta caminada, dins dels actes de la 13a Festa de la Cervesa Artesana i el Rebost. Tot seguint l’itinerari 7-3 de la xarxa de camins de la vall, un dia solejat ens ha permès gaudir plenament de les vistes que es poden veure des dels miradors d’aquest itinerari. Tot i les poques pluges d’aquest any, els boscos estan molt macos per passejar-hi i els torrents fàcils de passar. Amb una marxa lleugera, hem pogut arribar a temps d’assistir a tots els actes de la festa.

Recorregut: Pardines - La Rovira - Les Costes - Cabana de Can Font - Cabanes de Mosquetosa - Camí Ral - Les Fontanelles - Camí Ral - Pardines.

17-Setembre-2017 Estanys de Ransol.

Atenent comentaris de diversos socis, per aquest any vàrem planificar una sortida de dos dies. Es va decidir anar a Andorra, combinant turisme i muntanya. Finalment, 7 excursionistes hem participat en aquesta activitat. Dissabte fem turisme per Les Escaldes i Andorra la Vella, mentre plou a la vall i neva a les muntanyes.

Diumenge intentem anar al Pic de Cansamanya, però un rally de cotxes antics té tallada la carretera al Coll d’Ordino. Decidim canviar l’objectiu i anem cap a la Vall de Ransol, on trobem un paisatge nevat molt maco. Deixem els cotxes al pàrquing de la Coma de Ransol i anem a visitar els Estanys de Ransol. Al deixar els cotxes estem a zero graus. No hi ha molt gruix de neu, però està tot blanc; el paisatge que ens envolta és magnífic. Passem pels estanys i decidim continuar cap al Coll de la Mina i, potser, al Pic de la Serrera. Al matí s’ha aixecat solejat, però en arribar al Coll de la Mina els núvols ja cobreixen les muntanyes i van enterbolint el paisatge. Arribem al coll, però les boires i el fet de que no anem preparats per la neu que trobarem cap al cim ens fan decidir tornar cap avall; de totes maneres ha estat una jornada força interessant.

Recorregut: Coma de Ransol – Estanys de Ransol – Mina de Ferro – Coll de la Mina.

4-Agost-2017 Caminada Festa Major de Pardines.

Entre excursionistes i acompanyants, que han anat a Coll de Bac amb cotxe, unes 30 persones han participat en l’edició d’enguany de la caminada popular de la Festa Major de Pardines. Hem tornat a la zona de la baga, visitant la font del Pixarell. L’aigua brota aprofitant una escletxa d’una paret de roca, per sota de Costa Dolça, formant un llit de molsa. Es va aprofitar la visita per a arreglar la font posant diversos tubs. Aquest any, l’esmorzar de pa amb tomàquet i pernil es va fer a Coll de Bac, aprofitant l’ombra d’un gran arbre. El sol va se fort tota la jornada; afortunadament, la major part de la caminada es va fer a l’ombra.

Recorregut: Pardines - Vilaró - Serrat de Can Dulsat - Coll de Bac - Font del Pixarell - Coll de Bac - Bosc de la Selva - Puigsac - Camí vell de Santa Magdalena - Pardines.

23-Juliol-2017 Vallter - Núria.

Dos representats de Pardines han fet d'escombra a la travessa organitzada per la Fundació Oncolliga Girona, on hi han participat mes de 100 excursionistes.

Recorregut: Vallter – Coll de la Marrana – Coll de Tirapits – Coll de Carançà – Coll de Nou Creus – Núria.

8-Juliol-2017 Ascensió al Carlit.

Una dotzena d’excursionistes han participat en aquesta activitat, que ha acabat un xic remullada. Sortint de l’estany de Les Bulloses i passant pels estanys del Carlit hem fet una bona caminada per arribar al cim del Carlit (2.921 mts). No ha fet un dia esplèndid però en hem divertit força. El trami final de roques dona un caràcter especial a aquesta ascensió.

17-Juny-2017 St. Joan de les Abadesses - Pardines.

Jornada de forta calor i paisatges espectaculars. 13 excursionistes hem fet aquesta interessant travessa. L’autocar ens deixa a l’antiga estació de tren de Sant Joan de les Abadesses. D’aquí seguim per la Ruta del Ferro i el Carbó fins a poble d’Ogassa. Refrigeri a la Font de la Nina, per a continuar per carretera fins a Sant Martí de Surroca. Aquí ja comencem a gaudir de bones vistes. Continuem per pista cimentada fins a la Font de la Roda, on ens refresquem a l’ombra. La pista segueix pujant fins al refugi Montserrat. Ja som a ple sol, però hi ha una lleugera brisa que ho fa mes suportable. Seguirem pujant i entrem a la Vall del Segadell pel Coll del Pal (1.779 mts) on hi fa un ventet vivificant. Hem fet una pujada d’uns 1.000 mts, sense grans pendents. Seguint l’antic camí ramader, baixem cap a l’Orri Vell i després cap a Pardines. El darrers trams sota un sol de justícia. En total hem estat unes set hores, l’esforç ha valgut la pena.

Recorregut: Antiga estació de Sant Joan de les Abadesses - Estació de Toralles - Ogassa - Sant Martí de Surroca - Font de la Roda - Refugi Montserrat - Coll del Pal - Font de la Baga - L'Orri Vell – Furanques - Puigsac - Pardines.

28-Maig-2017 Pujada a La Mola amb un pernil.

Avui fem una caminada tradicional amb premi: pernil per a tots els participants. 13 gourmets excursionistes en concentrem a Maradepera. Repartim un pernil, els estris per a tallar-lo, pa, vi, etc.. Aparquem els cotxes al carrer de Boixaderes i enfilem cap a Can Robert, tot seguint el sender local que puja fins al monestir de St. Llorenç del Munt. Una forta calor, i la tranquil·litat de saber que l’objectiu és gaudir d’un bon pernil en plena natura, fan que ens ho prenguem amb calma i sense preses, contemplant el magnífic paisatge que ens envolta.

Per a no despertar enveges, busquem un raconet a l’ombra per a fer un bon àpat compensi l’esforç de pujar al cim de La Mola. Del pobre pernil només en quedaran els ossos. Amb la panxa plena, la baixada es fa mes agradable, encara que igual o mes calorosa. Ha estat una bona jornada de germanor.

Recorregut: Pla de Sant Llorenç - Can Robert - La Mola.

19-Març-2017 Cingles del Bertí (La Trona).

15 excursionistes ens hem aplegat a l’estació de tren de Figaró per a fer una de les rutes clàssiques de l’excursionisme català. Seguint les senyals grogues i blanques del sender P.R.C-33, passem per la zona d’escalada del Sot del Bac i ens enfilem cap els Cingles del Bertí pel costat de La Trona. Gaudim una estona d’aquest mirador esplèndid i desprès continuem fins els plans de la cinglera, on trobem les marques del sender G.R.5, que seguirem fins a l’Abella. Una forta baixada pel Grau de les Avellanedes, amb un camí molt fet malbé per l’aigua, i arribem al mas de Valldaneu. Des de Figaró, les cintes d’una cursa de muntanya ens han ajudat a seguir el camí; aquí ens despisten. Aconseguim retrobar el sender, que va per sola la casa, i continuem cap a St. Pere de Valldaneu i l’Abella. L’excursió acaba l’estació de tren de St. Marí de Centelles, on dinem. Tornarem a Figaró amb tren. Molt de sol i un munt de corredors ens han acompanyat durant tota l’activitat.

Recorregut: Figaró - Sot del Bac - Coll de la Pedra Dreta - La Trona (Cingles del Bertí) - Grau de les Avellanedes - Valldaneu (masia) - St. Pere de Valldaneu - l’Abella (St. Martí de Centelles).

19-Febrer-2017 Serralada de Marina.

Avui toca excursionisme cultural a prop de Barcelona. 13 excursionistes ens hem aplegat per a visitar el Parc de la Serralada de Marina. Amb inici i final a l’estació de metro de Singuerlín, el recorregut d’avui ens porta a dos punts de força interès cultural, el Monestir de St. Jeroni de la Murtra i el poblat ibèric de Puig Castellar. Una visita guiada d’una hora de durada ens descobreix la història d’aquest monestir, on hi ha estat personatges com els Reis Catòlics i en Cistòfor Colom. A mig camí, al cim del Puig Castellar, visitem les restes d’un antic poblat ibèric; un conjunt de plafons ens mostren com era el poblat en el seu temps. Fa un dia fantàstic i molta gent gaudeix de l’entorn i de les magnífiques vistes de la plana Barcelonina i el Vallés. Desprès de visitar el poblat baixem cap el Torrent de les Bruixes per anar a fer un pic-nic, abans de tornar a Singuerlín.

Recorregut: Singuerlín - Vall de Betlem - Monestir Sant Jeroni de la Murtra - Ermita de Sant Climent - Dolmen natural del Cau d'en Genís - Poblat Ibèric de Puig Castellar - Font de la Bota - Torrent de les Bruixes - Àrea d'esplai del Bosquet de les Escoles - Singuerlín.

20-Novembre-2016 Montserrat.

Aquest any tornem a fer la fórmula turisme / excursió a Montserrat. Dues companyes visiten el monestir de Montserrat i 9 excursionistes anem a fer un tomb per aquestes magnífiques muntanyes. S’acosta un front de pluges, però s’esperarà a que fem el nostre recorregut, deixant-nos una jornada força maca i agradable. Primer visitarem les ermites de la Regió de St. Salvador o Tebaida (La Trinitat, Sant Salvador i St. Benet). L’ermita de St. Salvador, feta en una cova sota la Trompa de l’Elefant, és espectacular i té una vista magnífica de la Mòmia. Abans de baixar, anem fins un mirador amb vistes molt bones de les regions de Sta. Magdalena i St. Jeroni. Boscos atapeïts i roques impressionants ens envolten durant tot el recorregut. Per a no tornar a passar per totes les escales, la tornada al monestir la fem pels plans de les Taràntules i St. Miquel.

Recorregut: Monestir de Montserrat - Placeta de Sta. Anna - Pla de la Trinitat - Ermita de la Trinitat - Ermita de St. Salvador - Ermita/Refugi de St. Benet - Ermita de Sta. Anna - Pla de les Taràntules - Pla de St. Miquel - Ermita de St. Miquel - Monestir de Montserrat.

1-Octubre-2016 Caminada Fira de la Cervesa.

S’ha dissenyat una caminada matinal d’unes 3 hores per a agafar set i gana, per a la cervesa i la teca que ens esperen de tornada a Pardines, i gaudir dels paisatges que ofereix la vall del Segadell des d’un mirador de primera: les Roques d’Esqueix. 19 excursionistes ens animem a seguir aquest recorregut i som premiats amb un clima perfecte, no massa solejat ni massa fred. Després d’una passejada força agradable, arribem a Pardines quan totes les parades ja estan muntades i comença a animar-se la festa.

Recorregut: Pardines - Vilaró - Serrat de Can Dulsat - Coll de Bac - Roques d'Esqueix - Coll de Bac - Pista de les Nou Fonts - Puigsac - Pardines.

17-Setembre-2016 Ull de Ter - Pardines.

Nova edició d’aquesta maca travessa que ens porta des de la capçalera del Ter a la Vall del Segadell. Som un grup reduït, 7 excursionistes, això ens permet mantenir un bon ritme. El temps també acompanya; hi ha molts núvols, però no amenaça de pluja, nomes al cim del Balandrau tindrem una petita granissada. El vent també s’aguanta força bé, només a la Serra de la Canya ens farà trontollar una mica. Les nuvolades contribueixen a embellir un paisatge força impressionant. Després de 8 hores i mitja de marxa, amb un descens final de 1.300 metres, del cim del Balandrau a Pardines, arribem a Can Manel amb els peus un pel trinxats però força satisfets.

Recorregut: Ull de Ter - Coll de la Marrana - Coll de la Coma de l’Orri - Cims de la Coma de l’Orri - Puig de Pastuira o Les Borregues - Serra del Catllar - Puig de Fontlletera - Coll de Tres Pics - Balandrau - Serra de la Canya - Pla de Batibaumes - El Tos - Pardines.

4-Agost-2016 Caminada popular de la Festa Major.

Aquest any, per a variar, no fem una sortida circular. Pugem de Pardines al Pla de Batibaumes, anant i tornant pel mateix camí. Aquest hi participen uns 35 excursionistes d’edats diverses, amb força assistència infantil. El temps ha acompanyat, potser una mica massa de calor a la baixada. Paradeta al mirador per a beure aigua, descansar una mica i contemplar les impressionants vistes de la Vall del Segadell. Continuem per prats plens de flors fins a pista de Tregurà. Just a l’entrada del Bosc de Pardines, ens espera l’avituallament. Un bon esmorzar a base de pa amb tomàquet i pernil per a agafar forces per seguir Pujant. Desprès de travessar el bosc de Pardines sortim al Pla de Batibaumes, situat a uns 1.900 metres, amb vistes molt maques del Puig Cerverís, Puigmal, Pedraforca i Taga. Ens estem una bona estona gaudint del paisatge i després un quants segueixen pujant cap el Puig Cerverís i la resta tornem a Pardines.

Recorregut: Pardines – El Tos – Pista Ribes Altes-Tregurà – Bosc de Pardines – Pla de Batibaumes.

24 -Juliol-2016 Vallter - Núria.

Aquest any, la travessa organitzada per la Fundació Oncolliga Girona s’ha avançat un diumenge, per a no coincidir amb l’inici de vacances. Hi han participat uns 90 excursionistes, set dels quals eren de Pardines, que han gaudit força dels paisatges i la natura que ens brinda aquest recorregut emblemàtic. Més de cent persones han participat en el dinar organitzat a l’alberg del Pic de l’Àliga per a col·laborar en la lluita conta el càncer.

02-Juliol-2016 Núria - Eina.

Després d’uns quants anys omplint l’autocar en les travesses Núria - França, aquest any nomes hi hem participat 11 muntanyencs, i fins Eina només hi hem anat 10. Una llàstima pels que s’ho han perdut. Tant a la pujada de Núria fins al Coll d’Eina, com a la baixada fins al poble d’Eina, hem estat envoltats de verds, vermells i multitud d’altres colors. La flora estava exultant. Isards, marmotes, voltors, àligues i corbs també ens han acompanyat. Només una nuvolada quan érem al tram més alt (Coll d’Eina, Pic d’Eina) ens ha enterbolit i refrescat una mica la jornada. Hem trigat unes 7 hores en fer els a prop de 18 Kms de recorregut, ja que a par de la caminada, hem aprofitat per a fer unes classes de flora del país.

Recorregut: Núria – Vall d’Eina – Coll Herbat – Coll d’Eina – Pic d’Eina – Reserva Natural de la Vall d’Eina – Eina.